Monitoring izborne kampanje 2022.
Tokom izborne kampanje, više od 50 mladih ljudi aktivno će posmatrati i pratiti predizbornu kampanju. Mladi istraživači, posmatrači i kompletan KOMS tim usmeriće svoj rad na sledeće aktivnosti:
Prikupljanje podataka
Tokom izborne kampanje, istraživači će prikupljati podatke o komuniciranju teme mladih iz različitih izvora:
- Onlajn izdanja dnevnih novina
- Informativni portali
- Internet stranice televizija
- Zvanični vebsajtovi izbornih učesnika
- Društvene mreže
Koga pratimo?
KOMS će tokom monitoringa, svoje aktivnosti usmeriti na:
- Izborne liste (i sve političke partije, pokrete i platforme unutar izbornih lista)
- Predsedničke kandidate (osim izbornih lista, u fokusu ovog monitoringa biće i predsednički kandidati)
Šta pratimo?
Pratimo direktna partijska obraćanja, stavove, obećanja, poruke političara/kandidata. Evidentiraćemo kako političari i izborni akteri komuniciraju o mladima.
Tokom Monitoringa izborne kampanje 2022. KOMS će posebno posvetiti pažnju sledećim dimenzijama posmatranja:
- Dimenzija okvira ili teme;
- Dimenzija problema;
- Dimenzija aktera;
- Dimenzija politika;
- Broj mladih na listama.
Nedeljni izveštaji
Svake srede biće objavljivani preseci rezultata monitoringa na nedeljnom nivou, na osnovu čega ćemo pratiti učestalost i vrstu obraćanja ka mladima. Takođe, analiziraćemo koliko su mladi zastupljeni na izbornim listama i na kojim pozicijama se nalaze, te kakav je njihov položaj unutar stranaka.
Otvorena pisma
Svake nedelje, uputićemo političkim akterima ptvprena pisma u kojima ćemo kandidovati prioritetne teme za mlade koje će biti u fokusu narednih sedam dana.
Finalni izveštaj
Celokupan proces će biti zaokružen objavljivanjem finalnog izveštaja na osnovu kog ćemo izvesti zaključke o stanju uključivanja mladih i izborni proces i mogućnostima za unapređenje istog. Proces implementacije svih iznetih mera i predloženih politika koje su politički akteri obećali u kampanji nastaviće da se prate i nakon izbora.
Finalni izveštaj monitoringa izborne kampanje 2022.
Zašto KOMS radi Monitoring izborne kampanje 2022?
KOMS zastupa stav da su participacija i uključivanje mladih u procese donošenja odluka ključni mehanizmi u poboljšanju položaja mladih u Srbiji. Kroz višegodišnja redovna istraživanja koja KOMS sprovodi, mladi ukazuju na to da nemaju visok stepen uticaja na donošenje odluka, osećaju se zanemareno od političkih subjekata, institucija i drugih relevantnih aktera.
- 85% mladih smatra da nema uticaja na političke procese i odluke;
- 48% mladih smatra da trenutno nema za koga da glasa;
- 80% mladih ne veruje nijednom političaru
- 70% mladih smatra da je bitno da političari komuniciraju direktno i bez uvijanja.
Godinama unazad Srbija se suočava sa kontinuiranim odlaskom mladih – čak 89% mladih ne otpisuje mogućnost da napusti Srbiju!
- 57% mladih kao jedan od najvećih problema vidi mali uticaj na procese donošenja odluka;
- Vrednosti sa kojima se mladi najviše identifikuju jesu odsustvo korupcije i zaštita životne sredine;
- Mladi se najviše informišu putem društvenih mreža, odnosno korišćenjem mobilnih telefona.
Upravo iz ovih razloga, KOMS ukazuje na značaj u obraćanju mladima tokom predizborne kampanje, od strane svih političkih aktera (izbornih lista i predsedničkih kandidata) i pokreće Monitoring izborne kampanje 2022. kako bi mladi imali uvid u to ko im se obraća, u kojoj meri, na koji način i šta im govori putem kojih kanala komunikacije.
Monitoring izborne kampnaje 2022. realizuje Krovna organizacija mladih Srbije u okviru programa “Young Media – Media for and with young people”, u saradnji sa DW Akademie i uz podršku Nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomski razvoj i saradnju.