fbpx

Monitoring izborne kampanje 2022.

Home / Monitoring izborne kampanje 2022.

Tokom izborne kampanje, više od 50 mladih ljudi aktivno će posmatrati i pratiti predizbornu kampanju. Mladi istraživači, posmatrači i kompletan KOMS tim usmeriće svoj rad na sledeće aktivnosti:

Prikupljanje podataka

Tokom izborne kampanje, istraživači će prikupljati podatke o komuniciranju teme mladih iz različitih izvora:

  • Onlajn izdanja dnevnih novina
  • Informativni portali
  • Internet stranice televizija
  • Zvanični vebsajtovi izbornih učesnika
  • Društvene mreže

Koga pratimo?

KOMS će tokom monitoringa, svoje aktivnosti usmeriti na:

  • Izborne liste (i sve političke partije, pokrete i platforme unutar izbornih lista)
  • Predsedničke kandidate (osim izbornih lista, u fokusu ovog monitoringa biće i predsednički kandidati)

Šta pratimo?

Pratimo direktna partijska obraćanja, stavove, obećanja, poruke političara/kandidata. Evidentiraćemo kako političari i izborni akteri komuniciraju o mladima.

Tokom Monitoringa izborne kampanje 2022. KOMS će posebno posvetiti pažnju sledećim dimenzijama posmatranja:

  • Dimenzija okvira ili teme;
  • Dimenzija problema;
  • Dimenzija aktera;
  • Dimenzija politika;
  • Broj mladih na listama.

Nedeljni izveštaji

Svake srede biće objavljivani preseci rezultata monitoringa na nedeljnom nivou, na osnovu čega ćemo pratiti učestalost i vrstu obraćanja ka mladima. Takođe, analiziraćemo koliko su mladi zastupljeni na izbornim listama i na kojim pozicijama se nalaze, te kakav je njihov položaj unutar stranaka.

Otvorena pisma

Svake nedelje, uputićemo političkim akterima ptvprena pisma u kojima ćemo kandidovati prioritetne teme za mlade koje će biti u fokusu narednih sedam dana.

Finalni izveštaj

Celokupan proces će biti zaokružen objavljivanjem finalnog izveštaja na osnovu kog ćemo izvesti zaključke o stanju uključivanja mladih i izborni proces i mogućnostima za unapređenje istog. Proces implementacije svih iznetih mera i predloženih politika koje su politički akteri obećali u kampanji nastaviće da se prate i nakon izbora.

Zašto KOMS radi Monitoring izborne kampanje 2022?

KOMS zastupa stav da su participacija i uključivanje mladih u procese donošenja odluka ključni mehanizmi u poboljšanju položaja mladih u Srbiji. Kroz višegodišnja redovna istraživanja koja KOMS sprovodi, mladi ukazuju na to da nemaju visok stepen uticaja na donošenje odluka, osećaju se zanemareno od političkih subjekata, institucija i drugih relevantnih aktera.

  • 85% mladih smatra da nema uticaja na političke procese i odluke;
  • 48% mladih smatra da trenutno nema za koga da glasa;
  • 80% mladih ne veruje nijednom političaru
  • 70% mladih smatra da je bitno da političari komuniciraju direktno i bez uvijanja.

Godinama unazad Srbija se suočava sa kontinuiranim odlaskom mladih – čak 89% mladih ne otpisuje mogućnost da napusti Srbiju!

  • 57% mladih kao jedan od najvećih problema vidi mali uticaj na procese donošenja odluka;
  • Vrednosti sa kojima se mladi najviše identifikuju jesu odsustvo korupcije i zaštita životne sredine;
  • Mladi se najviše informišu putem društvenih mreža, odnosno korišćenjem mobilnih telefona.

Upravo iz ovih razloga, KOMS ukazuje na značaj u obraćanju mladima tokom predizborne kampanje, od strane svih političkih aktera (izbornih lista i predsedničkih kandidata) i pokreće Monitoring izborne kampanje 2022. kako bi mladi imali uvid u to ko im se obraća, u kojoj meri, na koji način i šta im govori putem kojih kanala komunikacije.

Koliko su političke partije i koalicije potrošile na oglašavanje na društvenim mrežama Facebook i Instagram u prethodnih 90 dana:

1. ALEKSANDAR VUČIĆ – Zajedno možemo sve

2. Ivica Dačić – premijer Srbije

5. Marinika Tepić – Ujedinjeni za pobedu Srbije

6. DR MILOŠ JOVANOVIĆ – NADA ZA SRBIJU

7. Srpska stranka Zavetnici

8. MORAMO

10. SUVERENISTI

11. Patriotski blok

14. Ajmo ljudi

Potrošnja stranica predsedničkih kandidata/kinja na društvenim mrežama Facebook i Instagram u prethodnih 90 dana:

Potrošnja nestranačkih stranica koje oglašavaju predizborne poruke na društvenim mrežama Facebook i Instagram u prethodnih 90 dana:

“Čoveče, ne ljuti se!” – Emisija posvećena mladima iz političkih partija

Monitoring izborne kampnaje 2022. realizuje Krovna organizacija mladih Srbije u okviru programa “Young Media – Media for and with young people”, u saradnji sa DW Akademie i uz podršku Nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomski razvoj i saradnju.