U trenutku sprovođenja Akcionog plana Strategije za mlade Vlade Republike Srbije, koji predviđa osnivanje omladinskih redakcija i podršku u kreiranju afirmativnog i inkluzivnog medijskog sadržaja mladima, bila je neophodna reakcija javnosti i mladih, kako bi se sprečilo gašenje jednog od retkih omladinskih medija koji služi kao primer poštovanja profesionalnih i etičkih standarda u izveštavanju o mladima.
Poslednje istraživanje Krovne organizacije mladih Srbije “Mladi u medijskom ogledalu 2022” pokazuje da se u mejnstrim medijima mladi pojavljuju najčešće u negativnom kontekstu, isključivo u okviru crne hronike, a takav narativ dodatno produbljuje stereotipe prema mladima koji se odnose na promiskuitetno ponašanje, nasilje i narkomaniju.
Sa druge strane, malobrojni omladinski mediji u Srbiji, među kojima je i O radio, doprinose rušenju pomenutih stereotipa o mladima, proaktivno pristupajući osetljivim društvenim pitanjima na nepristrasan, profesionalan, edukativan, analitičan način, poštujući novinarsku etiku i promovišući aktivizam i teme od značaja za mlade poput ekologije, mentalnog i reproduktivnog zdravlja.
Preko 95% mladih koristi društvene mreže i internet portale kao osnovni izvor informisanja. Važnost O radija ogleda se upravo u tome što, kao multimedijalna platforma već skoro deceniju uspešno prati trendove i govori jezikom mladih, na taj način obavljajući funkciju javnog medijskog servisa za mlade, a ta uspešnost jasno je predstavljena kroz istraživanje “Mladi u medijskom ogledalu 2022”.
Poznato je da mladi, između ostalog, svoje vrednosti i stavove usvajaju putem medija, zbog čega je odgovornost svih institucija zaduženih za brigu o mladima da pruže podršku kreiranju kvalitetnog medijskog sadržaja koji doprinosi razvoju kritičkog mišljenja i neguje slobodu govora kod mladih.
Krovna organizacija mladih Srbije poziva sve institucije zadužene za ostvarivanje mera Strategije za mlade da učine sve što je u njihovoj moći kako bi podstakli kreiranje kvalitetnog okruženja za stvaranje i unapređenje rada omladinskih medija i negovali primere dobre prakse.