Danas smo predstavili rezultate istraživanja Mladi u medijskom ogledalu 2022!
Mladi u medijskom ogledalu 2022 je šesto istraživanje, koje se realizuje od 2017. godine. Kao i prethodnih godina, u fokusu istraživanja jeste slika mladih u medijima, odnosno kako i koliko mediji izveštavaju o mladima u Srbiji.
Istraživanje je podeljeno u tri celine i bavi se:
- Mladi i mejnstrim mediji: Kako su i koliko mladi predstavljeni u mejnstrim medijima?
- Mladi i omladinski portali: Na koji način su omladinski portali izveštavali o temama važnim za mlade?
- Mladi i TikTok: Koje mladi najčešće gledaju na TikToku?
U nastavku pogledajte koji su to neki od ključnih nalaza istraživanja.
Mladi & mejnstrim mediji
- U analiziranim medijima ubedljivo je najmanje zastupljena tema „Mladi, aktivizam i volonterski rad“ (1%), a najviše zastupljena „Bezbednost mladih“ (43%).
- Zastupljenost lokacija (osim Beograda) bila uslovljena brojem slučajeva crne hronike u kojima se kao akteri pojavljuju mladi.
- Aktuelni događaji su bili najčešći povod za izveštavanje u svim analiziranim medijima. Ovo je često bilo uslovljeno događajima iz crne hronike, što i spada u oblast „bezbednost mladih“.
- O mladima iz osetljivih grupa se izveštavalo malo ili nimalo, a analiza rodnog diverziteta pokazuje da zastupljenost akterki ni u jednom od devet analiziranih medija nije prešla 35%.
- Ukupno posmatrano, skoro u polovini sadržaja (49%) nije ponuđeno nikakvo rešenje za problemske teme.
Omladinski mediji
- Omladinski mediji su dosta izveštavali o aktivističkim događajima i promovisali aktivističke organizacije. Napredak u odnosu na prethodnu godinu smo pronašli kod plasiranja multimedijalnih sadržaja.
- Izveštavali su i pružili kritički osvrt na teme aktivizma, ekologije, mentalnog zdravlja i o rodno zasnovanom nasilju.
Mladi i TikTok
- Mladi najčešće gledaju zabavne sadržaje i to uglavnom one gde je muzika zastupljena – kroz koreografije; pevanje; ples…
- Mlade zanimaju i snimci koji se bave temama partnerskih odnosa, kuvanjem, izazovima, eksperimentima, porodičnim odnosima. Karakteristično je što su ove teme predstavljene na zabavan način (kroz satirične skečeve ili vlogove).
- Informativnog sadržaja skoro nema: najpraćeniji tiktokeri uglavnom ne objavljuju sadržaje u kojima skreću pažnju na važne društveno-političke teme.
- Pozitivno je što tokom analiziranog perioda nisu registrovane drame i svađe među tiktokerima, a gotovo da nije bilo ni prozivanja ili vređanja drugih kreatora na ovoj mreži ili bilo koga drugog u analiziranim videima (200).
Ceo izveštaj pročitajte ovde.