Krovna organizacija mladih Srbije održala je prvu Školu za YouTubere od 3. do 10. februara 2020. u Beogradu. Škola za YouTubere održana je u sklopu Young Media projekta koji KOMS sprovodi uz podršku DW Akademie.
Kako je izgledala prva Škola za YouTubere?
Najmlađi mladi (uzrasta od 15 do 18 godina) iz različitih delova Srbije prošli su obuku tokom koje su razvili svoja znanja i veštine iz oblasti snimanja video sadržaja, montaže i produkcije. Osim osnovnih tehničkih veština i znanja, naši/e učesnici i učesnice stekli/e su znanja o YouTube etici i stvaranju sadržaja koji je u skladu sa vrednostima za koje se KOMS zalaže.
Kako YouTube karijera zahteva više od pukih tehničkih znanja u oblasti snimanja i mmontaže, naši/e mladi/e YouTuberi/ke učili/e su i o javnom nastupu, nastupu pred kamerom, „kros promociji“ putem digitalnih kanala promocije, kao i pozicioniranju video sadržaja prilikom pretrage na YouTube platformi.
Punih osam dana naši mladi YouTuberi učili su od 9 sjajnih trenera/kinja među kojima su bili/e iskusni YouTuberi, montažeri, stručnjaci za digitalni marketing i optimizaciju. Tokom obuke, osim učenja teorije, učesnici i učesnice su imali/e zadatak da izrade sopstveni video sadržaj za YouTube, što je doprinelo da naučeno prikažu kroz praktičan rad i dobiju opipljiv rezultat svog rada.
Osim mladih koji/e imaju ambicije da se profesionalno bave izradom YouTube sadržaja, na obuci su bili/e i mladi koji imaju želju da se bave medijima uopšte, savremenom promocijom omladinskog aktivizma i politike, montažom, produkcijom… Ova obuka omogućila je mladim kreativnim ljudima iz različitih delova naše zemlje da usmere svoj rad i omoguće sebi bolji početni položaj kada je u pitanju stvaralaštvo, rad u medijima, ali i razvoj karjere uopšte.
Kako su sami/e učesnici/e istakli/e najznačajnije tokom trajanja Škole im je bilo to što su učili direktno od ljudi koji su iskusni u oblastima koje njih zanimaju i to što im je KOMS obezbedio sve neophodne uslove kako bi svoje znanje odmah pretočili u konkretan rad.
KOMS nastavlja da radi na medijskoj i informacionoj pismeni mladih, kako onih koji kreiraju sadržaj za savremene i konvencionalne medije, tako i za mlade u širem smislu kada je u pitanju konzumiranje medijskog sadržaja.